17 metų istorijos. 1000 km lenktynių faktai ir skaičiai

1 1 2

Pirmosiose 1000 km lenktynėse, Palangoje vykusiose 2000 metais, dalyvavo 18 komandų.

2008-aisiais lenktynėse dalyvavo kol kas rekordinis komandų skaičius - 78.

2009-aisiais vykusioms jubiliejinėms 10-tosioms tarptautinėms 1000 km lenktynėms, vienintelėms iš automobilių sporto varžybų šalyje, buvo suteiktas garbingas Lietuvos 1000-mečio vardas. Jose varžėsi 52 komandos, kurių sudėtyje buvo 161 sportininkas iš Lietuvos, Latvijos, Estijos, Lenkijos, Rusijos, Ukrainos, Belgijos ir Didžiosios Britanijos.

Lenktynių nugalėtojai 1000 km (nuo 2005 iki 2008 metų - 1003 km) distanciją (įskaitant kuro papildymus, vairuotojų keitimąsi, padangų keitimą bei remonto darbus) įveikė: 

2000 m. per 10 val. 02 min.

2001 m. per 8 val. 52 min. – tai greičiausiai pasibaigusios lenktynės kol kas.

2002 m. per 9 val 20 min.

2003 m. per 9 val.22 min.

2004 m. per 9 val.20 min.

2005 m. per 10 val.00 min. – lenktynių nugalėtojas paskutinė minutę spėjo pravažiuoti visą distanciją.

2006 m. dėl avarijų gausos ir dažnų saugos automobilio pasirodymų trasoje lenktynininkai nuvažiavo tik 955 kilometrus. Lenktynės sustabdytos išsekus maksimalaus 10 val. važiavimo limitui. 

2007 m. per 9 val. 43 min.

2008 m. per 9 val. 09 min.

2009 m.  per 9 val. 19 min.

2010 m.  per 9 val. 3 min. 00,393 sek.

2011 m.  per 9 val. 38 min. 35,594 sek.

2012 m. per  8 val. 57 min. 43,195 sek..

2013m. per 9 val. 16 min. 30,236 sek.

2014 m. lenktynės finišavo po 8 val. 29 min. 01,851 sek., tačiau sportininkai neįveikė visos distancijos. Lenktynės buvo sustabdytos anksčiau laiko dėl avarijos metu sugadintų trasos atitvarų, lyderiams spėjus apsukti 303 ratus iš 373 privalomų.

2015 m. lenktynės finišavo per 9 val. 55 min. 18,357 sek. 

Mažiausias – 10, 284 sek. – laiko skirtumas tarp nugalėtojų ir antrosios vietos laimėtojų skyrė 2004 metų nugalėtojus „Los Patrankos – Printera“ ir antrąją vietą užėmusią „Baltic Optical Disk“ komandas. 

Pirmąjį Palangos trasos 1 rato (2994 m) greičio rekordą – 1 min 20,738 sek. - 2004 m. „Porsche GT3 Cup“ automobiliu pasiekė „DAL-Snaigės“ komandos narys Alfredas Kudla. 

2005 metais lenktynių trasa buvo modifikuota, todėl vienas ratas buvo įveiktas per 1 min 25,007 sekundės (vidutinis greitis – 126,794 km/val.). Kvalifikacinių lenktynių metu šį rezultatą pasiekė „Adampolio Mobil Racing Team” ekipa su „AGM KIT Car” automobiliu ir Ramūnu Čapkausku prie vairo. 

2006 m. greičio rekordą iki 1 min 24,082 sek. pagerino „Snaigė – Kautra“ komanda, su „Porsche GT3“ automobiliu.

2008 metais trasos greičio rekordą pasiekė „Snoras Spyker Squadron” su „Spyker C8 Laviolette“ (1 min. 18,674 sek.) 

2012 m. Lietuvos sportininkai vėl susigrąžino šios trasos greičio rekordą. Tai padarė „Bod-Bauer Team“ lenktynininkas Ramūnas Čapkauskas su „Algirdai Racing-Aquila CR1 LS7“ bolidu (1 min. 17,270 sek).    

2014 m. 1000 km lenktynių trasa buvo rekonstruota, todėl vieno rato ilgis nuo 2994 metrų sutrumpėjo iki 2682 metrų, o sportininkams teko įveikti ne 334 ratus, kaip anksčiau, o 373.

Pirmajį naujosios trasos greičio rekordą užfiksavo „Speed Factory Racing“ komandos lenktynininkas Konstantinas Calko su „Radical SR8“ (1 min. 07,046 sek.)

Galingiausi lenktynių automobiliai sudegina iki 50 litrų benzino 100 km. kelio. Daugiausiai degalų per tris lenktynių dienas sunaudota 2008 metais - per 17400 litrų. Iš šio kiekio šeštadienį, per pagrindines lenktynes – per 11000 litrų.

Didžiausia leidžiama automobilio kuro bako talpa – 120 litrų.

Trasos parengimo darbams kasmet panaudojama per 5 kilometrus metalinių tvorų, per 10 kilometrų „stop” juostos, o trasos atitvarų įrengimui išdėliojama po 200 betoninių pamatų blokų, kurių kiekvienas - 2,4 metro ilgio ir sveria po 1300 kilogramų.

Lenktynių didžiausio objekto – klubo palapinės – plotas 1000 kvadratinių metrų. 

TV transliacijoms ir kitokiems ryšiams užtikrinti kasmet paklojama per 10 kilometrų bendro ilgio kabelių.

Jubiliejinių, 15-tųjų 1000 km lenktynių, vykusių 2014 metais, spaudos centre akredituota daugiausia per visą šio renginio istoriją – 120 žurnalistų - iš Lietuvos, Latvijos, Estijos ir Rusijos.